שאלות ותשובות – צוואות וירושות

שאלות ותשובות – צוואות וירושות

  1. האם אוכל לכתוב את הצוואה בעצמי או שעלי לפנות לעורך דין?

אין ולו הוראה אחת בחוק המחייבת מישהו לערוך צוואה עם עורך דין. ישנם ארבעה סוגים של צוואות  וביניהם צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות וכן צוואה בעל פה. בחוק הירושה ישנן תקנות המסדירות את הדרישות הצורניות לכל אחת מהצוואות הנזכרות לעיל. עם זאת, חשוב לדעת שכתיבת צוואה בעזרת עורך דין יכולה להיות, במקרים מסוימים, חשובה מאוד . כך למשל במקרה שבו צדדים שנושלו מהצוואה ינסו להגיש בקשת התנגדות לצו קיום הצוואה. תוך שימוש בתירוצים שונים. עורך דין מנוסה בתחום יוכל לסייע בעריכת צוואה אשר בבוא העת, לא ניתן יהיה לערער עליה.

  1. מתי כדאי יהיה לחתום על צוואה הדדית ?

בדרך כלל, צוואה הדדית היא חתימה של שני בני זוג המסכימים באותה צוואה שאם מישהו מהם ימות חלילה, הוא משאיר את כל שבבעלותו לבן זוגו שנותר לו בחיים והם מחליטים יחד על חלוקת הרכוש כולו לאחר ששניהם הולכים לעולמם. מטרתה של צוואה הדדית נועדה להגן, למשל על אירוע בו אחד מבני הזוג נפטר ובן הזוג השני עומד בפני תרחיש בו ילדיהם המשותפים דורשים פירוק שיתוף בדירת הוריהם מכורח היותם יורשים על פי דין, בכדי לממש את חלקם בירושה. חשוב לזכור כי לא ניתן לשנות צוואה הדדית לאחר שאחד מבני הזוג נפטר, ולכן הצדדים יכולים להיות בטוחים מה קורה כאשר כל אחד מהם נפטר, ולא להיות מודאגים מכך שהצוואה תשתנה.

  1. למה לי לערוך צוואה אם בין כה וכה החוק מסדיר את האופן שבו יחולק הרכוש שלי לאחר מותי?

חוק הירושה מסדיר את חלוקת רכושו של יחיד שנפטר, בין יורשיו, שהם בני משפחתו, ואת החלקים בירושה. צוואה היא מסמך משפטי למי שמעוניין שרכושו יחולק בין יורשיו באופן שונה מהדרך המתנהלת בחוק הירושה. זה מיועד לכל האנשים המעוניינים כי יירשו אותם גם מי שאינם נחשבים לקרובי משפחה או יורשים חוקיים על פי חוקי הירושה.

  1. צוואה תקפה כל הזמן או שצריך לערוך צוואה חדשה מעת לעת ?

צוואה תקפה מבחינה משפטית כל עוד לא נערכה צוואה אחרת מאוחרת בזמן. חיוני להכיר בכך שישנם מקרים בחיים שבהם מוצע ליצור צוואה חדשה לגמרי בשל העובדה שהעולם משתנה והנסיבות משתנות אף הן. כך למשל, אם תכללו בצוואתכם יורש שכבר אינו בחיים, הרי ששינוי זה ידרוש גם תיקון בצוואה, כדי לוודא שהיא לא תהיה ריקה מתוכן.

עורך דין הסכמי גירושין

 מחפשים עורך דין לענייני משפחה בקריות? לייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות עם עו"ד קובי גל צרו קשר 050-521-3382

אנו כאן בשבילכם,

עו"ד קובי גל